ФОРМУВАННЯ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ ТЕХНІКА-ПРОГРАМІСТА ВІДПОВІДНО ДО ЗАПИТІВ СУЧАСНОГО РИНКУ ПРАЦІ
DOI:
https://doi.org/10.53920/ITS-2023-2-1Ключові слова:
ІТ-сфера, технік-програміст, загальні компетентності, фахові компетентності, освітні компоненти, фаховий молодший бакалавр з інженерії програмного забезпеченняАнотація
У дослідженні означено первинні посади, що може займати технік-програміст на сучасному ринку праці. Подано перелік типових спеціалізованих задач у галузі інформаційних технологій, які здатен виконувати фаховий молодший бакалавр з інженерії програмного забезпечення. Проведено порівняльний аналіз загальних та фахових компетентностей фахового молодшого бакалавра з інженерії програмного забезпечення та бакалавра з інженерії програмного забезпечення, визначених відповідними стандартами. Визначено окремі компетентності, що є необхідними для фахових молодших бакалаврів з інженерії програмного забезпечення, але не були враховані у Стандарті фахової передвищої освіти за освітньо-професійним ступенем фаховий молодший бакалавр з галузі знань 12 Інформаційні технології, спеціальність 121 Інженерія програмного забезпечення. Висвітлено практичні аспекти формування ключових компетентностей майбутніх техніків-програмістів у процесі їх навчання за освітньо-професійною програмою фахового молодшого бакалавра з інженерії програмного забезпечення. Означено інструменти їх формування у процесі підготовки майбутніх фахівців ІТ-сфери.