ПРОЄКТУВАННЯ СИСТЕМИ РАНЖУВАННЯ ПОТЕНЦІЙНИХ КЛІЄНТІВ ТЕЛЕКОМУНІКАЦІЙНОЇ КОМПАНІЇ НА ОСНОВІ МАШИННОГО НАВЧАННЯ

Автор(и)

  • Валерій Вікторович ЗАВГОРОДНІЙ
  • Ганна Анатоліївна ЗАВГОРОДНЯ
  • Валентин Олександрович ГОЛОВАЧУК

DOI:

https://doi.org/10.53920/ITS-2023-1-1

Ключові слова:

call-центр, машинне навчання, навчання за прецедентами, система ранжування, аналіз бізнес-процесів, алгоритм класифікації

Анотація

Робота присвячена проєктуванню системи ранжування потенційних клієнтів телекомунікаційної компанії з огляду на їхню ймовірність придбання продукту на основі машинного навчання, що дозволить оптимізувати бізнес-процес роботи з «холодними» клієнтами.

У даній роботі розглядається call-центр телекомунікаційної компанії, спрямований на здійснення вихідних дзвінків з основною метою продажу послуг компанії. Незважаючи на те, що в різних галузях можуть бути власні особливості в діяльності call-центру, загальна модель організації залишається приблизно однаковою, що робить дане дослідження актуальним для будь-якої галузі.

Пропонується використовувати історичні дані для навчання алгоритму машинного навчання, який зможе емулювати діяльність супервайзера щодо формування завдань для call-центру.

Для кращого розуміння сучасного стану роботи call-центру в роботі наведена діаграма бізнес-процесу формування завдань на дзвінки у нотації BPMN. Також в роботі наведена діаграма, що демонструє вплив впровадження системи на основі машинного навчання на бізнес-процес формування завдань для обдзвону.

Дана робота досліджує задачу ранжування, яка може бути перетворена на задачу бінарної класифікації. В рамках класифікації необхідно визначити ймовірність належності потенційних клієнтів до одного з двох класів, що дозволяє вирішити задачу бінарної класифікації. Перший клас представляє клієнтів, зацікавлених у послугах компанії, тоді як другий клас охоплює клієнтів, які не проявляють інтересу до послуг компанії. У даному контексті найважливішою є ймовірність того, що потенційний клієнт належить до першого класу. Після отримання ймовірностей належності до першого класу, відбувається сортування всіх потенційних клієнтів у порядку спадання ймовірності, вирішуючи таким чином задачу ранжування.

##submission.downloads##

Опубліковано

30-06-2023

Як цитувати

ЗАВГОРОДНІЙ, В. В., ЗАВГОРОДНЯ, Г. А., & ГОЛОВАЧУК, В. О. (2023). ПРОЄКТУВАННЯ СИСТЕМИ РАНЖУВАННЯ ПОТЕНЦІЙНИХ КЛІЄНТІВ ТЕЛЕКОМУНІКАЦІЙНОЇ КОМПАНІЇ НА ОСНОВІ МАШИННОГО НАВЧАННЯ. ITSynergy, (1), 6–19. https://doi.org/10.53920/ITS-2023-1-1

Номер

Розділ

Подання